Usuwanie kamienia nazębnego

Wielu z nas właściwie nie zdaje sobie sprawy z tego, że odkładający się na naszych zębach osad i kamień nazębny jest jedną z głównych przyczyn chorób zębów. Nieprawidłowa higiena jamy ustnej powoduje, że kamień powstaje znacznie szybciej. Jeśli dojdzie do tego częste picie kawy lub herbaty, zwłaszcza zielonej oraz palenie papierosów, to jesteśmy jeszcze bardziej zagrożeni!

Wrocławscy stomatolodzy podkreślają, iż największym niebezpieczeństwem nie jest sam osad czy kamień nazębny, lecz bakterie, które się w nich gromadzą. To właśnie te bakterie mogą powodować przebarwienia zębów, chorobę dziąseł, czyli parodontozę oraz co najgorsze mogą wywoływać ogniska próchnicy. Często osad i płytka nazębna są praktycznie niewidoczne, lecz pozostają nadal bardzo groźne. Dlatego warto uczęszczać na regularne wizyty u stomatologa, który jako pierwszy rozpozna tworzący się kamień nazębny i zaproponuje nam jego usuniecie.

Odbywa się ono za pomocą metody skalingu. Jest to metoda, która ma bardzo wiele form. Tradycyjną jest metoda konwencjonalna, gdy stomatolog używa specjalnego skalera ręcznego, który przypomina swym wyglądem niewielkie dłuto. To właśnie nim, ręcznie usuwa widoczny kamień i płytkę bakteryjną. Jednak bardziej skuteczną i nowocześniejszą metodą jest laser lub stosowanie specjalnych ultradźwięków. Co najważniejsze zabieg jest zupełnie bezbolesny. W wielu przypadkach stomatolog przed rozpoczęciem leczenia może zastosować specjalne środki chemiczne, których zadaniem jest zmiękczenie kamienia oraz piaskowanie, czyli polewanie wodą pod wysokim ciśnieniem wraz z drobinkami piasku. W dużych miastach takich jak Wrocław nie ma większego problemu z umówieniem się na wizytę u stomatologa, dlatego proces ten, powinien być stosowany co najmniej raz na pół roku.

Gabinet stomatologiczny PORADENTIC

W celu umówienia wizyty prosimy przejść na zakładkę „Kontakt”.

2017-08-28T16:27:41+00:00