Stomatologia zachowawcza

Jednym z najważniejszych działów stomatologii jest bez wątpienia stomatologia zachowawcza. Zajmuje się ona profilaktyką próchnicy zębów oraz leczeniem powstałych już ubytków próchniczych. Bez względu na wiek, próchnica jest najczęstszym problemem pacjentów, z jakimi spotykają się stomatolodzy. Należy z nią walczyć w jak najwcześniejszym jej stadium. Bez wątpienia pierwszym etapem walki jest edukacja zdrowotna pacjentów. Nieprawidłowa dieta, nieodpowiednia higiena jamy ustnej oraz działalność innych bakterii mogą bardzo szybko wywołać ogniska próchnicy. W takim momencie należy rozpocząć już pierwsze działania. Obecnie we wstępnej fazie próchnicy można zastosować reminalizację zębów, ich fluoryzację, a w przypadku młodszych dzieci lakowanie.

Ponadto by zapobiegać próchnicy warto regularnie uczęszczać na kontrolne wizyty do stomatologa oraz poddać się zabiegowi usuwania kamienia nazębnego, gdyż płytka nazębna zawiera bakterie, które mogą powodować przebarwienia zębów, lecz co najgorsze, mogą wywoływać ogniska próchnicy.

Gdy mamy do czynienia z bardziej zaawansowanym stadium próchnicy, niezbędne będzie jej mechaniczne usuniecie, a powstałe ubytki należy uzupełnić za pomocą specjalnych kompozytów światłoutwardzalnych. Na całe szczęście dzięki najnowocześniejszym znieczuleniom, taki zabieg staje się coraz mniej bolesny, a w wielu przypadkach pacjent nie odczuwa żadnego bólu. Warto uczęszczać na kontrolne wizyty do stomatologa, gdyż mogą one przyczynić się do uratowania zdrowia naszej jamy ustnej.

Gabinet stomatologiczny PORADENTIC

W celu umówienia wizyty prosimy przejść na zakładkę „Kontakt”.

2017-08-29T10:07:07+00:00